ІКТ у викладанні іноземних мов


 Отримання академічних ліцензій о365 безкоштовно


Після успішної реєстрації у о365 Вам надається доступ до о365 Education E5 на 30 днів. Ці ліцензії є коштовними і після закінчення випробувального періоду необхідно подовжувати передплату.
Для того щоб отримати безкоштовні ліцензії треба пройти перевірку на Вашу                              приналежність до академічного сегменту.
Для цього треба:

1.      1.   ..Перейти до панелі о365 portal.office.com і ввійти в систему під Глобальним адміністратором
2    2.       Перейти до панелі Адміністратора
3    3.      Перейти до налаштуваннь домену та «Додати домен»
4  4.  Після цього Вам необхідно пройти перевірку на володіння доменом. На цьому кроці є додаткові інструкції, якщо Ви не знаете як керувати Вашим доменом.
     5. Останнім кроком буде додаваня записів MX, CNAME та ін. До Вашого домену, для того щоб всі сервіси працювали
                                           Додатково покрокові інструкції тут




Після успішно виконаних дій, в Вашій адмін. Панелі мають з’явитися академічні ліцензії. Процесс верифікації може тривати від 2 до 10 днів





 Корисні ресурси


1. http://interneturok.ru/  – найбільша добірка он-лайн відео уроків практично з усіх тем. Всі відео уроки можна переглянути безкоштовно та без реєстрації.
2. http://wikiwall.ru/ – створення стіннівки. За допомогою цього сервісу можна створити окремий номер шкільної газети, статтю, об’яву, документ для спільної  роботи.
3. http://www.fotor.com/ru – пропонує  велику кількість функцій, різноманітні шаблони, оригінальні рамки. Ресурс дозволяє створити сотні комбінацій колажів за допомогою шаблонів, монтажу (вільного стилю). Fotor.com також пропонує безкоштовне он-лайн конвертування фотографій (зменшення розміру  фото)
4. http://www.loonapix.com/ru/framer/ – безкоштовний он-лайн фото-редактор. Зробіть  Ваше фото цікавим за допомогою фотоефекту LoonaPic, додайте фото рамку, створіть аватарку, або просто обріжте її. 
5. http://learningapps.org/ – додаток Web 2.0 для підтримки навчання та процесу викладання за допомогою інтерактивних модулів. Запропоновані модулі можна включати в зміст навчання, а також їх можна змінювати або створювати в оперативному режимі.

ВИКОРИСТАННЯ ВЕБ - РЕСУРСІВ У НАВЧАЛЬНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ


1. Використання технологій Веб 2.0 у навчальному процесі
Існує кілька сучасних перспективних веб-технологій, використання яких дає змогу педагогами вирішувати найрізноманітніші освітні завдання. Однією з таких технологій є технологія Веб 2.0 (Web 2.0) – друге покоління мережних сервісів, що останнім часом стали основою розвитку мережі Інтернет.
Принциповою відмінністю технології Веб 2.0 від технологій Веб 1.0 (першого покоління сервісів мережі Інтернет), є те, що її використання дає змогу не лише переглядати веб-ресурси мережі, а й завантажувати власні, здійснювати обмін цими ресурсами з іншими користувачами, діяти спільно з метою їхнього накопичення, брати участь в обговореннях та ін.
Технології Веб 2.0 справедливо називають соціальними сервісами мережі Інтернет, оскільки їх використання зазвичай здійснюється спільно в межах відповідної групи користувачів. Групи користувачів можуть утворювати цілі мережні співтовариства, які об’єднують свої зусилля для досягнення відповідної мети. 
Аналіз основних соціальних сервісів мережі Інтернет дає змогу дібрати ті сервіси, використання яких буде ефективно впливати на методичну підготовку майбутніх вчителів до використання освітніх веб-ресурсів. 
Найдоцільніше використовувати такі соціальні сервіси:
- системи вікі-енциклопедій;
- системи збереження мультимедійних веб-ресурсів.
Варто зауважити, що використання соціальних сервісів Веб 2.0 не є складним процесом, оскільки не вимагає знань мови програмування або умінь створювати html-сторінки. Простота і зручність використання соціальних сервісів Веб 2.0 дає змогу економити час і не витрачати його на довгі пояснення технології функціонування веб-систем. 
Розглянемо детальніше призначення кожного соціального сервісу та доцільність їх використання в педагогічній практиці.

Системи вікі-енциклопедій
Вікі-енциклопедія — це сайт довідкового характеру, наповнення якого здійснюється спільними зусиллями великої кількості учасників. Сайт функціонує за спеціальною технологією, яка називається «вікі» (від гавайського «wiki-wiki» означає «швидко»).
Використання вікі-енциклопедії в навчальному процесі дає змогу:
  • створити єдину платформу для надання енциклопедичних відомостей з певної галузі знань;
  • активізувати використання та створення освітніх веб-ресурсів;
  • організовувати індивідуальну або групову роботу учнів;
  • глибше вивчити потрібну галузь знань;
  • скоротити час навчання і підвищити рівень підготовки учнів;
  • підвищити ефективність навчання учнів;
  • підвити рівень конкурентоспроможності випускників вищих педагогічних навчальних закладів на ринку праці.
Навчальний ефект вікі-енциклопедії досягається також завдяки дидактичними принципам подання матеріалу, що реалізуються відповідними особливостями гіпертексту. Різні трактування одного і того ж поняття у різних довідниках, різних авторів можна зв’язати гіпертекстовими посиланнями. Ці зіставлення  доповнюють одне одного, поглиблюють розуміння понять, підштовхують учня до самостійного порівняння та осмислення матеріалу. 

Можна навести приклади таких вікі-енциклопедій:
http://uk.wikipedia.org– україномовна вікі-енциклопедії;
www.eduwiki.uran.net.ua– «ВікіОсвіта» – мережене об’єднання учасників навчально-виховного процесу;
http://wiki.km-school.ru– тематична вікі-енциклопедія, присвячена використанню інформаційних технологій;
http://wiki.vspu.ru/– вікі-енциклопедія Волгоградського державного педагогічного університету.
  
Системи збереження мультимедійних веб-ресурсів
Використання яких дає змогу безкоштовно зберігати, класифікувати, обмінюватись графічними зображеннями, аудіо- та відеоресурсами, презентаціями, а також організовувати обговорення завантажених матеріалів. Ці системи можуть бути використані в педагогічній практиці як:
1. Джерело накопичення мультимедійних освітніх веб-ресурсів. Наприклад, це можуть бути навчальні відеофільми, фотографії, аудіо- та відеозаписи виступів науковців, очевидців подій і т.д.
2. Система зберігання шкільних відео-, фото-, аудіоархівів та творчих робіт учнів.
3. Засіб для спільної навчальної діяльності учнів інших шкіл.
У мережі Інтернет функціонує низка сервісів, за допомогою яких можна завантажувати мультимедійні веб-ресурси:
  
Використання соціальних сервісів Веб 2.0 в процесі підготовки майбутніх вчителів може ефективно впливати на їх професійні якості, однак використання одного окремого сервісу для цього, як правило, недостатньо. Тому, потрібно комплексно використовувати соціальні сервіси технології Веб 2.0, щоб досягнути бажаного ефекту від процесу навчання. 


2. Використання Google-сервісів у навчальному процесі


Перед сучасною освітою постає завдання формування конкурентоспроможної та успішної особистості в електронному інформаційному середовищі. Стрімкий розвиток Інтернет технологій створює необхідне підґрунтя до появи нових навчальний сервісів.  Мережеві моделі навчання розвиваються стрімкими темпами саме завдяки  мережевим технологіям.
Мережевим соціальним сервісам притаманна низка особливостей:
  1. Використання відкритих та вільно розповсюджуваних електронних ресурсів. У мережі Інтернет у вільному доступі можна знайти безліч матеріалів, які можуть бути використанні в навчальному процесі. Крім того, мережеві соціальні сервіси є безкоштовними, що дає користувачам вільно використовувати їх засоби та ресурси для обміну інформацією.
  2. Можливість самостійного створення та наповнення власної джерельної бази. Соціальні сервіси в значній мірі спростили процес створення матеріалів та публікації їх в мережі. Тепер кожен може не лише отримати доступ до колекцій користувачів, а  й сформувати власний мережевий контент.
  3. Спільне навчання. Мережа Інтернет відкриває можливості участі бажаючих у наукових конференціях професійного спрямування.
  4. Отримання нових знань, умінь та навичок. Досить часто середовище Інтернет відкриває нові можливості для людей, які не мають спеціальних навичок. Нові форми діяльності пов’язані як з пошуком нової інформації в мережі, так і створенням та редагуванням власний об’єктів: текстів, фотографій, програм, аудіо та відео контенту.
Серед соціальних сервісів особливу увагу слід віднести Google сервісам. Використання даних сервісів у навчальному процесі надає наступні переваги:
    • Щоб використовувати сервіси Google немає необхідності купувати операційну систему Windows. Щоб розпочати використання сервісів достатньо підключення до Інтернету, браузера та будь-якої вільно розповсюджуваної операційної системи або мобільного пристрою.
    • Доступ до матеріалів можна отримати як з школи, так і з дому.
    • Спільна робота зі учнями (або колегами) в режимі On-line.
    • Можливість інтерактивної перевірки виконання роботи.
    • Стеження за ходом роботи без потреби відволікати від неї учня.
Щоб розпочати роботу з сервізами слід зареєструвати самому, а потім зареєструвати і учнів, або попросити їх зареєструватись самостійно. Якщо навчальний заклад має власне доменне ім’я, корпорація Google уможливлює отримання адреси почтових скриньок на основі даного імені. На кожний предмет створюється Google-група, на яку підписуються всі учні. Кожному учню також надається доступ до документа, де описуються можливості системи, ел.адреси вчителів та ін. Навчальні матеріали готуються у форматі документів чи презентації та відкривається до них доступ групі учнів. Будь-який учень може в зручний для себе час повернутися до даного документа чи імпортувати його в звичайний документ Microsoft Office. Додаткові матеріали чи новини для  групи додаються у відповідну віртуальну групу. Дані про контрольні заходи заносяться в календар. Домашні завдання виконуються також в Google Docs. Вчитель може перевіряти правильність виконання завдань, додаючи коментарі. Також учні можуть виконувати завдання разом, в окремому документі. Контроль версій документів дозволяє переглядати хто з користувачів вносив в них зміни.
У даний час конкурентна спроможність спеціаліста визначається його вмінням ефективно використовувати сучасні технології. Сервіси Google надають не лише уміння працювати з веб-додатками, а можливість використання даних сервісів в подальшій професійній діяльності.
Також за допомогою платформи Google вчитель може створити блог.
Блог – це сайт, основний зміст якого постійно оновлюється новими записами, які можуть містити символьні, графічні, звукові та відео дані, і відображається у хронологічному порядку. 
Кожен запис у веб-журналі має тему, зміст (текстові, графічні, звукові, відео дані), дату і час публікації. До кожного запису можуть додаватися коментарі інших людей, що забезпечує дискусію з приводу тієї чи іншої теми. Сукупність цих записів утворює хронологічну структуру веб-журналу, в якій останній запис завжди відображається на початку, а перший в кінці, тобто в зворотному порядку.
За своєю функціональністю веб-журнал схожий на форум, де здійснюється обговорення тих чи інших питань. Відмінність полягає у тому, що у веб-журналі створювати нову тему може автор або група авторів, а звичайний користувач, який переглядає веб-журнал, не має такої можливості, тоді як у форумі кожний зареєстрований учасник може створювати власні теми для обговорення.
Ведучи блог, вчитель має можливість спілкуватись як зі своїми учнями, так і з колегами.
Для учнів та батьків може викладати наступну інформацію:
  1. рекомендації по вивченню тих чи інших тем;
  2. перегляд навчальних відеофільмів з лекціями чи відеоуроків;
  3. публікація опитувальників, он-лайн-тестів, слайд-шоу;
  4. повідомлення про події у класі та школі;
  5. обмін корисними посиланнями на ресурси Інтернету;
  6. обмін знаннями в області ІКТ;
  7. обмін гаджетами та віджетами (інтерактивна таблиця Менделєєва, он-лайн калькулятор, завдання на платформі LearningApps.org та інш.)
  8. поради батькам;
  9. завдання для обдарованих дітей.


Окрім цього, вчитель постійно вдосконалюється:
  1. роблячи записи у блозі, розвивається вміння висловлювати власні думки письмово;
  2. розширює професійний світогляд, читаючи новини педагогічних блог-спільнот;
  3. використовує новітні веб-інструменти, тому неперервно удосконалює свої ІКТ-навички.
Веб-журнал може складатися з декількох тематичних розділів, які містять записи відповідно до його тематики. Наприклад, «Матеріали до уроків» – тут вчитель може розміщувати власні розробки до уроків за темами, «Завдання для учнів» – в цьому розділі учні можуть читати і виконувати завдання, «Зразки виконаних робіт» або «Приклади» – сюди вчитель може розміщувати найкращі роботи своїх учнів і т.д. 
Освітній блог допомагає у професійному розвитку вчителя, так як дає можливість обговорювати, співпрацювати та обмінюватися досвідом з колегами, які живуть та працюють у різних регіонах, державах. Блог стає робочим інструментом педагогічної взаємодії як колективу учителів, так і окремого учителя та учнів.
Блог відкриває для педагогічної практики початкової школи нове середовище та нові можливості
Крім блогу кожен бажаючий може безкоштовно створити на платформі Google сайт. Особистий Інтернет-сайт дозволяє учителю краще організувати навчально-виховну діяльність на уроці, підвищить пізнавальну активність і навчальні досягнення учнів.
Призначенням сайту є:
  • створення навчального міні-середовища;
  • поширення передового педагогічного досвіду;
  • підвищення власного фахового рівня;
  • підвищення рівня володіння засобами інформаційних технологій; можливість зробити навчально-виховний процес більш гнучким;
  • розміщення навчальних матеріалів (програм, планів, контрольних запитань до заліку та/або екзамену), теоретичних матеріалів та зразків робіт, електронних версій посібників;
  • підтримка процесу неперервного підвищення рівня знань з інформаційних технологій для всіх форм навчання;
  • допомога учням, фахівцям та вчителям в самостійній роботі та підготовці до навчально-виховного процесу;
  • надання можливості на відстані отримувати навчальний матеріал;
  • надання можливості постійно користуватися підтримкою вчителя;
  • надання можливості учню спілкуватися з іншими учнями та ін.
При створенні нового сайту кожен вчитель, як правило, переслідує таку мету: підвищити пізнавальну активності учнів і, як наслідок, підвищити ефективність навчання. Основною цільовою групою  є учні певного класу чи школи, також новий ресурс може бути корисним директорам, їх заступникам, методистам, усім учителям.
Блог відрізняється від сайту тим, що:
  • блог більш персоніфікований, тобто записи блогу найчастіше є роздумами однієї людини (блогера), ніж статті сайту, де інформація подається у безособовому вигляді, офіційно;
  • найголовніше — блог частіше оновлюється постами, тобто це стрічка повідомлень, що динамічно змінюється;
  • блог обов’язково містить можливість публікації відгуків та коментарів відвідувачів, що робить блоги середовищем мережевого спілкування;
  • до дизайну блогу висувають не такі жорсткі вимоги, як до зовнішнього вигляду сайту.




3. Використання Хмарної платформи Google в освітi: https://drive.google.com/file/d/0B9mBqNzfCk4EVElHbmVzc3dOTlE/view



Комментариев нет:

Отправить комментарий